Le vol et l'arrivée - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Thomas Oerlemans - WaarBenJij.nu Le vol et l'arrivée - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Thomas Oerlemans - WaarBenJij.nu

Le vol et l'arrivée

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

10 Januari 2019 | Réunion, Saint-Denis

C’est parti! Le voyage à la Réunion a commencé. Maintenant il est minuit vingt aux Pays-Bas, avec trois heures de plus (presque) toute la Réunion dort. En fait, je devrais dormir aussi, mais je n’y arrive pas. C’est pourquoi j’ai commencé à taper, dans l’espoir de devenir fatigué.
Stan et moi, nous sommes partis à midi. Mes parents nous ont conduits. On n’avait presque pas d’embouteillage, jusqu’à la fin, 6 kilomètres avant la destination : aéroport Paris Orly. Après avoir déposé nos valises on s’est mis à manger au McDo. Puis, en marchant vers la douane, j’ai dû dire au revoir à mes parents. C’était quand-même un peu dur, ce que je n’avais pas attendu au début. Tout s’est bien passé à la douane, rien de spécial. Ensuite, Stan et moi, nous nous sommes assis dans un petit café. En payant nos boissons, on a rencontré une femme assez drôle à la caisse. Son opinion: tous les français sont fous.
Finalement, j’ai eu le temps pour fumer la première cigarette de la journée avant que nous entrions dans l’avion. Normalement, l’embarquement ça dure et ça dure, mais, heureusement, cette fois allait assez vite. Installés dans nos places on a encore vu un couple bien en train de s’embrasser, le visage de l’homme qui s’était assis derrière eux était assez marrant. « Oui je sais, ils sont en train de s’embrasser hahaha ».
Encore 7 heures et 40 minutes avant l’atterrissage, pfffff. C’est assez longtemps, mais bon. Quand on sera là, le vrai aventure peut commencer ! J’en ai déjà envie !
P.S. Je ne suis pas encore fatigué…

Daar gaan we dan ! De reis naar la Réunion is begonnen. Het is nu tien voor half 1 (’s nachts) in Nederlands, in la Réunion is het nu drie uur later, waar (bijna) iedereen slaapt. Ik zou eigenlijk ook moeten slapen, maar het lukt me niet. Daarom ben ik begonnen met typen, in de hoop om moe te worden.
Stan en ik zijn rond twaalf uur ’s middags vertrokken. Mijn ouders hebben ons naar de luchthaven gereden. We hadden bijna geen files, tot het einde, 6 kilometer voor de bestemming: luchthaven Parijs Orly. Na de koffers af gegeven te hebben zijn we bij de McDonalds gaan eten. Daarna, al lopend naar de douane, heb ik afscheid moeten nemen van mijn ouders. Het was toch wel moeilijk, wat ik eerst niet had verwacht. Alles is prima verlopen bij de douane, niks speciaals. Stan en ik zijn gaan zitten in een lounge bar. Bij de kassa hebben we een grappige kassière ontmoet. Haar mening: alle Fransen zijn gek.
Eindelijk, ik had tijd voor de eerste sigaret van de dag voordat we in het vliegtuig zouden stappen. Normaal duurt het boarden heel lang, maar deze keer ging het vrij snel. Eenmaal in onze stoelen zagen we een koppel elkaar hevig zoenen, het gezicht van de man die erachter zat zei genoeg: “ja, ik weet het, ze zijn aan het zoenen hahahah”
Nog 7 uur en 40 minuten voordat we landen, pfffff. Dat is behoorlijk lang, maar goed. Wanneer we er zijn kan het echt avontuur beginnen! Ik heb er al zin in!
P.S. Ik ben nog steeds niet moe…

  • 10 Januari 2019 - 15:10

    Carien:

    Ik ben begonnen met lezen.
    Dacht in het Frans maar gelukkig ook in het nederlands.

  • 10 Januari 2019 - 18:08

    Johan:

    Leuk Thomas, geniet van je half jaar, het is zo om. Ik ga je volgen!

  • 12 Januari 2019 - 05:17

    Laura:

    Leuk om je verhalen te lezen, gelukkig ook in het Nederlands!
    Ik ga je volgen

  • 12 Januari 2019 - 16:56

    Michelle V:

    Wauw, ik vind dit toch wel leuk om te lezen! Ga dit zeker bij houden!!

  • 13 Januari 2019 - 10:05

    Trudy:

    Thomas,
    Veel plezier daar. Het eiland ziet er goed uit.
    Ik hoop dat het een zinvolle, leuke leerzame ervaring wordt.
    Groeten
    Trudy en Nico

  • 14 Januari 2019 - 11:37

    Sofie:

    Bonjour Thomas,

    Profite à fond de chaque instant ...

    Sofie

  • 20 Januari 2019 - 18:28

    Jacqueline Fritsen:

    Hallo, hallo Thomas,

    Wat leuk om te lezen! Ik ga je zéker volgen!

    Bonne chance ami

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thomas

Actief sinds 07 Jan. 2019
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 3375

Voorgaande reizen:

09 Januari 2019 - 05 Juni 2019

Le grand aventure à La Réunion

Landen bezocht: